Friday 23 September 2011

itukah aku? itukah kita?


sebentar tadi saya berkesempatan mengikuti satu event by IP about....time management. cliche je kan tajuk tu. masa saya mula-mula dengar kepala saya diasak dengan pelbagai kebarangkalian point2 normal.

susun atur tertib displin..bla..bla..blaa 


and yes that is what i heard. quite a similar things but theres one things that i experienced it for the first time. perhaps the first time
there was a time where we need to arrange our time table plan in 15 minutes. at first, we've being doing it slow and steady. then masa dah nak habis barulah terkocoh-kocoh semua orang. alim dengan segera merampas marker dari raziq, dini rap laju sangat..abis semua nombor keluar..aku?...sama rap ngan dini..heheh..but the most important things...
SIAP!!!!
 tapi not in the range of time

y so serius elly huh?
mcm teka no ekor..seriously!

ahli syuro perangka masa depan
masa presenter tengah present, sesuatu menerjah masuk rongga kepala.

itukah aku? itukah kita. saban hari diasak dengan pelbagai perkara. itu dan ini. kembali semula ini dan itu. pusing hanya di takuk situ. tak ubah seperti mesin ciptaan manusia. mana perginya emosi dan akal.ya,,mungkin itulah aku. berkejaran kesana kemari hanya untuk sesuatu yang belum pasti dan ganjaran sedikit cuma. lalu ku ketepikan sesuatu yang besar dengan habuan tidak berbelah bahagi. hanya kerana esok belum mampir ke mata.

jadikan hidup bermatlamat.nescaya teratur gerak kerja. bukan daku salahkan dunia kerana ia hamparan buat meniti hari kemudian. namun, sangat penting untuk kita meletakkan sasaran dan kembali menggunakan akal ciptaan Allah, bukan sekadar berfikir..tetapi turut berzikir.

apa pun yang kita kejar, hujungnya masih sama. kamu lambat dia cepat. hujungnya masih sama...

No comments:

Post a Comment