Sunday 17 August 2014

Kami tertinggal flight!

Ok, the tittle described the whole story. Senang kan cakap biar jangan meleret. We was late. Or... I was late. I failed to programmed inside each and everyone yg stansted tu jaooohhhh yang amat. Bukan mcm rumah aku ngan kedai cik zarin. Wuwuwuuw

Aku orang paling cemas sekali. Pasal ringannya duit hilang tu marilah bwrsama2 kita tidak bercerita tentangnya. Wuwuwuw

Sejak dari tube, aku dah tak senang suduk dengan plan diorang yang meleret2. Can u imagine they went to almost 20 place in 3 dayss??!! boleh bayanglah kaki ni skru mmg longgar. Dan aku mmg officiall fan club #hatelondon. Blari2 aku dalam airport bawak adik2. And bila org airport to cakap "sory, its too late..". Kepala aku berhenti terus fikir. Terketar kaki. Macam dalam cerita2 tv tu.  Lambat aku tarikh beg, jalan sambil kepala tgh generate balik. Serius lemah. Terduduk sekejap.mcm tak percaya, betulke aku tertinggal?. Lepas keluar balik, pg kaunter utk bersedia dengar harga next flight.

Personally aku kesian sangat sbb wasted their money for nothing. Kesian sangat. Soryy:( but alhamdulillah ya was all the time with me. Im the one cried. Dah lama tahan but i just think babak2 menangis ni bakal melambatkan, so bila masa macam terhenti and ad pulak org offer bahu. Mmg kene lah masanya. Habis segala ego depan adik2 ni. 

Dipendekkan cerita, kami naik next flight yg kami ttp perlu berlari sbb masa tu pun very close to the one we missed. Alhamdulliah berjaya hirup udara ireland pada hari yang sama. Tak pernah rasa semahal tu udara ireland ni. 

Sampai harini ni pun, aku org yang paling x move on. Sbb aku pikir sangat adik2 yang teraniaya ni. Masalah betul bila aku suka letak everything on me. Sighh..

Mcm biasa, aku orang pertama cerita dengan ummi. Of cozz puan zalina marah. Biaselahkan...Cuma malam tu dapatlah msg best sikit from umi. Sob sob..


Part last sekali tu mmg mengundang air mata. Umi dah lama nak ada kasut clark. Aku bukan keturunan geng2 datin nak beli kasut mahal macam selipar jepun. Tapi sejak duduk ireland ni mmg aku ad allocate duit nak belikan umi kasut clark. Tak kesahlah mahal mana pun. Tapi ummi mmg ummi. Kepentingan dia, benda pertama sekali dia akan tinggalkan. Selalu macam tu. Dan aku tak suka mcm tu. Tak best sangat rasa tu.

Akhirnya, kejadian yang jadi banyak buat aku reflect. Mungkin ada betulnya hipotesis ummi. Ataupun peringatan Allah atas ketepatan masa aku. Masa solat, masa bangun, dan masa2 lain. Hilang muwasoffat tarbiyah bak kata encik tu. Hidup ni tak boleh double standard. Masa dengan tuhan kau buat macam sampah. Masa untuk meeting atau flight ( mohon terasa) plan bagai nak rak. Tapi akhirnya, plan Allah adalah plan paling baik. Selalu aku ingatkan diri, yang menulis takdir aku adalah yang Maha penyayang. Lebih care and prohatin tentang aku dari mana2 manusia. Baik ummi or bakal encik. 




No comments:

Post a Comment