Wednesday 5 February 2014

Tamatkah sudah

Selepas semalam, aku bertanya. Tamatkah sudah. Habiskah sudah. Peluang untuk punya pilihan. Peluang untuk melihat dan berasa. Singguh sekiranya tercampaknya kaki kesebuah taman, aku hanya aku. Maka sudah ku pelopori setiap bucu jalan. Biar kemudian aku merasa sendiri. Sayang.. Aku bukan yang begitu. Masa sungguh pantas memotong sebelum sempat aku melakar sejarah sendiri. Pada ketika ini, hanya pasrah yang mampu aku tayangkab. Sedang dalam jiwa memberontak mahu berlari. Naaah pilihan di depan mata. Pi tu terbuka lias. Hanya kerana aku sakinah. Dan bukan sipolan mahupun sipolan. Hurmmm..

Sehingga kini, aku masih bertanya2. Kemana dan apa. Namun sayang, teman bertanya bukan lagi di bahu kanan. Sudah jauh ke kaki. Namun cukup sayang. Cukup sayang sehingga aku belajar.

Wahai sakinah
Doamu takkan berhenti bukan?
Seniga jalan ini menyatukan kau dengan bahagia. Sekiranya tidak. Aku idamkan taman yang tadi.
 
Jemari kemas

No comments:

Post a Comment