Wednesday 6 July 2011

yang besar semakin membesar..

siapa yang besar dan siapa yang membesar? kite semualah. as you walk alonh your life everything becomes bigger,. just look at your physical and as well as responsible.bercakap tentang hal tangungjawav, pernah seketika saya bermimpi..sekiranya saya hilang dari muka bumi ini (bukan meninggal duni...hilang dalam hutan or else)..rasenye pasti banyak yang susah. maka ayah kawan risau, scholar sibuk cari sbb nak suro masuk blaja balik,bank,ekon,politik (ceh..) bla..bla..bla..pendek kata dalam usia sebegini banyak sangat yang mula aku bersangkut dengan urusan duni. ada urusan2 dlm dunia ni bakal tergendala sbb tergendalanya aku. korang faham ke?.tak pe2.
masa kita baby2 dulu..we dont touch anything pasal dunia ni. tak de banyak angat sangkut paut but once dh besar, we get to involve in many things. sekarang faham?
itu je nak stress kan. entah..tak tau apsal bd tu yang come across mind justnow

tapi one thing yang aku percaya, Allah tak kurniakan segalanya tanpa alasan. pernah tak terpikir kenape kita yang duduk di mana kite sedang duduk bilamana orang lain sedang berdiri. kenapa kita disini dan dia di sana. kenapa kita senyum dan dia menangis dan kenape dia ada dan kita hampir hilang?..kenape ek?sangat cantik sbnarnye setip derap langkah yang Allah aturkan buat kita. hatta bernilainya sebuiah nafas ni. Subhanallah. agaknya dah berapa kali Allah make us come across hidayah dia. dan berape kali kita jalan tanpa buka sedikit ruang pun untuk hidayah NYA  menjengah. dan setiap hari jugalah hidayah itu menunggu untuk masuk dan ketuk pintu hati ini. bukan pemilik hati itu takde kunci kepada hati itu namun sememangnya kejapnya pintu itu walaupun bukan kita pemilik kunci itu.faham ke?

hidup..benar satu anugerah
buat mereka yang celik mata hatinya
mengenali DIA yang esa
sedarlah kehidupan
sedarlah kematian
dua makhluk yang hidup atas percaturan yang maha esa
dan kita yang turut bersidang..

No comments:

Post a Comment