Sunday 2 March 2014

#tazakkir

Urghhh sakit brooo...
Pernah tak anyone acounter a situation bila apa perkara yang paling kita sayang ( read : suka) adalah perkara paling menyakitkan. Tak kiralah apa benda sekalipun. Org ke benda ke keadaan ke situasi ke ( eyh mcm sama). Kenapa eyh?

Untuk menjadi manusia ni ada tingkat2 dia ( menjadi manusia?). Dan yang paaaaaaaling moksya utk jadi org yg bertaqwa. And utk sampai ke keadaan itu, bro, banyaklah keje die. Sama macam korang nak dapat 4 flat. Takkan easy2 je kan. Apply jelah concept sama. Tapi of coz x semudah bahasa. Even sahabat pernah ingatkan, musuh paling ampuh nan degil....nah ada dalam diri ni. Disiplin dan kemahuan yg kuat tulah paliing penting. X dinafikan motivasi kendiri yang kuat. Carilah sbb untuk berbuat. Sekiranya Allah belum cukup menjadi motivasi terbesarmu. Bukan nak perli, tapi kami fahammmm. Ada manusia yang masih bertatih. So kita try to be realistic. Infancy tarbiyah lah katekan. Takkan nak suruh terus berlari. Agak2 lah. Kasi dia belajar angkat pala dulu. 

Akhir sekali, berdoalah... 
Anda takkan pernah bayang sebesar apa kuasa doa. Cakap jelah. Apa masalah dan harapn. Jujur bila berbicara. Infact Allah lebih mengetahui. Bukan kerna Allah x tahu..Cumanya kadang2 kejujuran tu perlu untuk membantu diri kita sendiri. Ea dak?

Carilah alasan, bukalah pandangan, berdoa dan pasrahlah.
Allah telah menulis cerita mu.

No comments:

Post a Comment