Wednesday 26 March 2014

Aku dan usiaku

Few days before it happens, i was delivering a talk. About sincerity. And how i almost forgot. 
Anyway, alhamdulillah.

Ukhti,
Pada saat yang kita betul2 mahu diberi lapangan peribadi. Namun, surah sajadah betul2 mengajar. Apalah yang kita harapkan pada manusia. Walaubagaimanapun, aku masih tetap belajar. Tentang aku dan mereka. Biarlah sedikit, tapi yang sesikit itu kau takkan tahu sebesar apa buat dia. 

Ukhti,
Cuma sedikit pesanan,
Jalan cinta mu itu seharusnya lebih mengajarmu tentang cinta. Lebih dahulu mengajarmu memaknakan cinta. Kerana itu aku belum pernah mahu menangis kerana ucapanmu. Kau patut belajar lagi. Juga aku.Salahkah aku bila mahu sisa sisa minitmu? 

Ukhti,
Bukan penghargaan seluas langit yang kupinta, hanya ingatanmu buatku dalam doa-doa mu. Dan sesekali pada bibirmu. Agar aku tahu aku dihargai

 selamat hari jadi nafsi.
Selamat melangkah ke usia baru 
Angka baru
Semoga semakin matang dan punya hala tuju hidup yang semain jelas.
:)

Aku semakin takut mengharap manusia. Setiap tahun, semakin jelas. Dan aku manusia. 

No comments:

Post a Comment