Thursday 9 August 2012

Post Ribena


post ribena? apekah?. no, hari tu ade baca this one-post (besar gile mandat die aku tag post die kat sini)
pasal kanak-kanak ribena dan pakcik-pakcik kopi. erk,, boleh ke cm tu? maaf  ye penulis asal sekirenye terserempak. I am so trully agree with whatever he was saying in that post. 

Pasti puak kanak-kanak berasa terharu atas sokongan saya. haruslah, sayakan kipas (dibaca fans) kanak-kanak nombor 2. (nombor satu goes to ayush).

Kerana terlalu eksited membaca post tu, saya telah menghebahkan kepada ummi sewaktu menyediakan persiapan berbuka. maka berlakulah diskusi saya dengan ummi dan disampuk oleh YB terhormat cik Ya sikit2. perbincangan menjadi semakin havock bile ternyata cik Ummi juga menyokong usul saya. Yeah!. 

nak dijadikan cerite, berlakulah dialog dibawah (venue : sehari selepas pembentangan usul di sekolah ummi)

"hei, susah aku nak khusyuklah solat terawikh. budak-budak berlari-lari. Bising sangat!. jangan datanglah senang"

" tulah,, sebab tu saya dah hampir 5 TAHUN tak datang masjid sebab anak berderet-deret. sapa nak jaga kat umah."

(muuf, dialog ni saya reka sendiri berdasarkan cerite ummi pada saya. saya x letak mana2 nama, maka tidak ada kene mengena dengan yang masih ada mahupun yang telah tiada. random jelah ye)

then,

Ummi saya menyampuk. membentangkan usul perbincangan semalam. Saya tak kesahlah sekirangan mereka yang terlibat itu terima atau tidak usul kami. tapi sekurang-kurang nya ummi cuba untuk memahamkan masyarakat sekitar. Dah tu nanti diorang jugak komen masjid cume penuh dengan orang tua. Memang lah, dah dulu masa kecik-kecik asyik kene sergah je. sangat tak mesra pelanggan gitew.

Mungkin sudah masanya kita belaja cara menarik ramai pengunjung ke Masjid dari ALAMANDA, putrajaya dan kawasan yang sewaktu dengannya.


 Tahukah anda di Alamanda ada playhouse for kids to play while their mummies sibuk bershopping?. maka si ibu tenang membeli belah dengan banyaknya tanpa diganggu sedikit pun tumpuan mereka dengan ragam anak2. y not we apply that to our surau!. mungkin nak buat play house tu mcm jauh sekali. tapi gunakan masjid Nabawi sebagai contoh. 


terdapat kawasan khas buat ibu yang membawa anak-anak ke masjid. so kalau bising pun, dengan hok hok die jugak. Tapi mungkin juga boleh consider cadangan playhouse tu. hahaha. jangan bapak budak main sekali sudah~

sekadar my naive opinion. 

No comments:

Post a Comment