Monday 25 November 2013

terpijak kaca buangan sendiri

tarik nafas..
lepas..
tarik nafas..
lepas..

"boring japp..jom scroll instag."
*scrolll *
ting!
*bunyi kaca pecah berderai. dan tak henti-henti. *
dan nafas pun tiba-tiba sesak.
sakitnyaaaa.. Allahuakbar.

it was the same. i was in on that chair. i put it up. without knowing how much it might hurt people.
and today i felt the same. or even greater.
for the torture that i tried to get rid from
say it thousand times, but i dont know what she did
and i fail in every "again-meeting"

I never stop asking why in the first place i was into it
when life simply normal without it.
but... i admit, when it was amazing with it!
but have to bear the tears,blood and hatred.
is it worth? for the feel that i have,
its not even

Astagfirullah halazim
aku telah dilambatkan dengan perkara ini
ya Allah, dengan sesungguh doa
tiada tempat terbaik dan selayaknya 
melaikan dibawah rahmat keampunanmu
tiada kasih selayak dan sucinya
melainkan kasih dan sayangmu
tiada harapan melainkan padamu
tiada kekecewaan
melainkan dicicirkan dari golongan syurga
dunia, sementara
dan kejadiannya untuk menyesakkan dada
kerana aku makhluk syurga
keturunanku berasal serba selesa
hanya bila dicampak kedunia
maka serba serbi tidak kena
maka aku mencari erti penat
supaya mampu berehat di kampung akhir.

bila Allah bertutur dengan cinta
aku belajar dengan payah dan duka
 dengan perit dan derita
di atas hamparan merah bercahaya
aku sesat dan buta





No comments:

Post a Comment