Monday 18 March 2013

salahkah?

Salahkah, sekiraya aku cintakan tarbiyah dan jalan ini?
salhkah sekiranya ku bersikap liberal dalam soal kumpulan-kumpulan bergerak
salahkah sekiranya aku menyayangi semua yang ada dijalan cinta ini
salahkah sekiranya aku mahu berjalan seiring dengan semua walau ape kasut mereka sekali pun
salahkah kerna aku berada disini.
salahkah sekiranya ku tidak punya alasan kerana berada disini.
Demi Allah, aku tidak punya alasan 
benar tiada alasan lain melainkan aku selesa bersama kumpulanku
aku bergerak lebih laju pada pikiranku disini
mereka sebati dengan perlakuanku
mereka memahami aku

tolonglah,
jangan bermain dengan perasaan ku
aku luar dari jangkaan kalian.
sifatku ku belum pernah difahami sesiapa.
hanya mereka yang hmpir. itupn terlalu sedikit.

sakit teralalu sangat
apabila kalian meremehkan ku
hanya kerana aku disini
tidak bolehkah kita berjalan sekali?
ape kurangnya aku pada kalian..kerana kesanggupanku kah? atau kerana kemampuan aku untuk belajar?

Kemanakah adab kita?
kemanakah kasih sayang kita?
kemanakah matlamat kita?
kemanakah langkah akhir kita?

Allah...


No comments:

Post a Comment